Dit kun je doen als AirDrop niet werkt

AirDrop is een handige manier om snel foto's webpagina's, contacten, locaties enzovoorts tussen Mac of iOS-apparaten te delen. Hier laten we zien wat je kunt doen als AirDrop problemen geeft op je iPhone of iPad.

Het kan gebeuren dat AirDrop niet helemaal naar behoren functioneert. Je kunt dan bijvoorbeeld geen ontvanger kiezen. Het is dan het beste om jouw Mac, iPhone of iPad en die van de zender of ontvanger geforceerd te herstarten. Werkt dit niet, dan kun je het volgende proberen. Lees ook: Zo deel je bestanden met je iPhone via AirDrop.

AirDrop op je Mac

Om problemen met AirDrop op je Mac op te lossen, moet je in de Systeemvoorkeuren wifi en bluetooth uitschakelen.

Open vervolgens de Finder en selecteer AirDrop in de navigatiekolom. Klik onderaan op Ik mag worden gevonden door en selecteer Niemand.

Nu moet je je Mac geforceerd herstarten. Dit kan door de aan/uit-knop ingedrukt te houden totdat het Apple-logo op het scherm wordt weergegeven.

Als wifi en bluetooth niet automatisch opnieuw ingeschakeld worden, kun je dit handmatig doen. Ga terug naar de Finder en kies bij Ik mag worden gevonden door de optie Iedereen.

AirDrop op je iOS-apparaat

© PXimport

Om problemen met AirDrop op je iOS-apparaat op te lossen, moet je met je vinger onderaan het scherm helemaal omhoog swipen, in het bedieningspaneel op AirDrop drukken en Uit kiezen.

Vervolgens moet je in hetzelfde bedieningspaneel wifi en bluetooth uitschakelen.

Nu moet je je iOS-apparaat geforceerd herstarten. Dit kan door de aan/uit-knop en de thuisknop ingedrukt te houden totdat het Apple-logo op het scherm wordt weergegeven.

Als wifi en bluetooth niet automatisch opnieuw ingeschakeld worden, kun je dit handmatig doen in het bedieningspaneel. Schakel hier ook AirDrop opnieuw en selecteer Iedereen.

Hetzelfde proces moet ook op het apparaat van de zender of ontvanger doorlopen worden, voor het geval het probleem bij hem/haar ligt.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten