Blijft je iPhone om je iCloud login vragen? Zo fix je het

Zelfs de nieuwste iOS 10-update heeft het veelvoorkomende probleem waarbij je iPhone om je iCloud login blijft vragen niet volledig opgelost. Hier leggen we uit wat je er zelf aan kunt doen.

Het komt regelmatig voor dat een iPhone in een loop terechtkomt waarbij er eindeloos om je iCloud login gevraagd wordt, ook al voer je je Apple ID en wachtwoord correct in. Dit kan behoorlijk irritant zijn, maar gelukkig zijn er een aantal dingen die je kunt proberen om het probleem te verhelpen. Lees ook: Synchroniseer je iCloud-foto's tussen iOS-apparaten.

Je iPhone uitschakelen en weer aanzetten

De oorzaak van het probleem kan een niet goed werkende wifi verbinding zijn. In dat geval kan het probleem heel snel verholpen worden door je iPhone uit te schakelen en opnieuw aan te zetten. Er wordt dan namelijk helemaal opnieuw verbinding met de wifi router gemaakt.

Het kan even duren voordat er na het opnieuw opstarten verbinding gemaakt wordt met iCloud, maar als dat eenmaal gebeurd is, zou het probleem verholpen moeten zijn.

Controleer de systeemstatus van de dienst

Als dit niet werkt kan het ook zo zijn dat er een probleem met iCloud zelf is. Dit kun je controleren door op je iPhone of Mac naar https://www.apple.com/nl/support/systemstatus/ te gaan. Hier wordt de systeemstatus van alle Apple diensten weergegeven.

Als blijkt dat er inderdaad een probleem met iCloud is, kun je het beste even wachten totdat Apple het probleem heeft opgelost. Je iPhone zou daarna niet meer eindeloos om je inloggegevens moeten vragen.

Als allerlaatste redmiddel kun je je iPhone back-uppen en herstellen, maar probeer uiteraard eerst de tips hierboven.

-

Opnieuw inloggen op iCloud

De loop kan ook ontstaan zijn doordat iCloud in de war is. Door helemaal uit te loggen en opnieuw in te loggen, kan deze loop doorbroken worden zodat je weer gewoon met iCloud aan de slag kunt.

Om uit te loggen moet je naar Instellingen > iCloud gaan en op Log uit drukken. Druk vervolgens op Verwijder van iPhone om de iCloud-verbinding helemaal te herstellen. Druk daarna op Log in en voer je Apple ID en wachtwoord in.

Je wachtwoord herstellen

Is er niks mis met iCloud en kun je verder geen oplossing vinden, dan kun je proberen om je wachtwoord te herstellen. Dit kun je het beste vanaf je computer doen.

Ga naar https://appleid.apple.com/nl/ en klik op Stel wachtwoord opnieuw in. Voer je Apple ID in en kies of je de verificatie wilt uitvoeren via e-mail of door middel van beveiligingsvragen.

Als je voor de e-mail optie gekozen hebt, moet je in de e-mail van Apple op de link klikken om je wachtwoord te herstellen, anders moet je op de website antwoord geven op een aantal beveiligingsvragen. Voer vervolgens een nieuw wachtwoord in, herhaal het wachtwoord, en ga akkoord.

Probeer nu met je nieuwe wachtwoord op iCloud in te loggen op je iPhone. Als dit lukt, is het probleem opgelost. Als je liever je oude wachtwoord wilt blijven gebruiken kun je het nieuwe wachtwoord weer veranderen in het oude wachtwoord.

Je iPhone herstellen

Als allerlaatste redmiddel kun je je iPhone back-uppen en herstellen, maar probeer uiteraard eerst de tips hierboven.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten