3 tips om al je social media te beheren

Door: Martin Gijzemijter Martin Gijzemijter | 28 april 2016 10:36

Algemeen

Facebook of Twitter zijn natuurlijk prima te beheren via de browser op je pc, of via de apps op je smartphone. Als je een echte poweruser bent op social media en dus erg veel plaatst, berichten krijgt/stuurt enzovoort, kun je behoefte hebben aan apps die nét even ietsje meer bieden.

Hootsuite

Hootsuite (voor iOS en Android en beschikbaar als in-browser-app) bestaat al heel wat jaren en is een absolute aanrader als je één app zoekt om je Twitter, Facebook, LinkedIn én Google-pagina in de gaten te houden. Daarnaast kun je berichten eenvoudig op alle gekoppelde sociale netwerken tegelijk plaatsen, wat je enorm veel tijd kan schelen. Leuk aan Hootsuite is ook dat het op basis van je acties aangeeft hoeveel tijd je uitgespaard hebt door de app te gebruiken. Op www.hootsuite.com kun je eenvoudig een gratis account aanmaken door in te loggen met Twitter, Facebook of Google en vervolgens je andere sociale netwerken te koppelen. Lees ook: 10 tips voor een veilig gebruik van social media.

Met Hootsuite plaats je in één klap je content op verschillende sociale netwerken.

TweetDeck

Ooit was TweetDeck net als HootSuite een tool voor het beheren van verschillende sociale netwerken (én een app die je moest downloaden voor Windows en OS X), maar sinds Twitter de software heeft gekocht, kun je er alleen nog maar Twitter mee beheren. Dit kan in je browser of op je iPhone. Dat maakt deze app niet minder waardevol, want er is geen betere manier om al je activiteit op Twitter in de gaten te houden. Je maakt kolommen aan voor bijvoorbeeld je berichten, Tweets waarin je genoemd wordt of feeds van andere gebruikers, waardoor je met één blik op je scherm een fantastisch overzicht hebt. Meerdere Twitter-accounts beheren kan natuurlijk ook.

In één keer al je Twitter-activiteit in beeld, dat doet TweetDeck.

SproutSocial

Deze dienst, beschikbaar via je browser en voor iOS of Android, is vooral interessant wanneer je sociale netwerken gebruikt voor bijvoorbeeld je voetbalvereniging. Het mooie van SproutSocial is dat het je fantastische informatie geeft over hoe je het meeste haalt uit je sociale netwerken. Bijvoorbeeld wat de beste tijd is om te posten, hoe laat welke doelgroep online is, op welke posts vaak geklikt wordt en op welke niet. Zo kun je wat je plaatst perfect afstemmen op je publiek. Het nadeel is dat deze dienst 52 euro per maand kost, dus voor puur privégebruik is het minder geschikt, maar voor grotere verenigingen enzovoort heel waardevol.

SproutSocial geeft je waardevolle inzichten in je sociale netwerken, maar is niet gratis.

2 Reacties op: 3 tips om al je social media te beheren

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • 29 april 2016 13:21 Anoniem
    Gewoon dumpen die troep, je leven zal er veel rooskleuriger uitzien.
    DOEN.
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 29 april 2016 19:36 Oscar
    Ligt er een beetje aan wie of wat je bent, welke (top) positie je bekleed in de samenleving, ben je een (beginnend) artiest ofzo, die zich (nog) geen (Public Relations personeel ,kan veroorloven. die de sociale sites kan beheren of regelen, dan kunnen dergelijke tooltjes wel handig zijn. Om zo zelf je (groeiende) fan clubje op de hoogte te houden van je hele sociale handel en wandel, om het zo maar effe te noemen. Want tja, al die huidige bekende acteurs geweldige artiesten, enz. zijn ooit ook begonnen als een onbekende nobody
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.