Apple stelt nieuwe marketingbaas aan voor Apple TV

Apple heeft Timothy D. Twerdahl aangesteld als nieuwe marketingbaas bij Apple TV. Twerdahl is het voormalig hoofd van Amazon's Fire TV en was eerder betrokken bij Netflix en Roku.

Content

Dat meldde een woordvoerder van Apple aan de website Bloomberg. De voorganger van Twerdahl is verplaatst naar nieuwe baan: het sluiten van media content deals. Deze verschuiving suggereert dat Apple zich meer wil richten op het publiceren van exclusieve content voor de Apple TV. Eerder hintte Apple al naar het verhuren van bioscoopfilms in iTunes.

Twerdahl was sinds 2013 algemeen directeur bij Amazon's Fire TV. Zijn nieuwe leidinggevende is Greg Joswiak, vice-president marketing voor de iPhone.

Marktaandeel

Apple TV was verantwoordelijk voor iets meer dan 5% van de totale verkoop van Apple-producten in 2016. Sinds de laatste update in 2015, zijn de verkoopcijfers van Apple TV ieder kwartaal verder gedaald.

Amazon beweerde in mei 2016 dat Fire TV één van de best verkochte streaming devices was in de Verenigde Staten. Er zijn echter geen officiële cijfers gepubliceerd om dit te onderbouwen.

Streamen

Fire TV en Apple TV zijn vandaag de dag de meest high-end apparaten voor het streamen van media en apps naar televisieschermen. Waar Fire TV kan worden aangestuurd met stembediening met behulp van Amazon Alexa, kunnen gebruikers de Apple TV bedienen dankzij Siri; de digitale assistent die sinds macOS in vrijwel alle producten van Apple is terug te vinden.

Twerdahl zal Apple versterken met de rijke ervaring die hij bij grote spelers als Netflix, Roku en Fire TV heeft opgedaan. Zijn ervaring kan bijdragen aan een toekomst waar Apple eigen content kan streamen naar de woonkamer van iedereen met een Apple TV.

Foto: Slice42

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten