Wat moet je doen als Mail Drop niet werkt?

Met Mail Drop kun je in OS X Yosemite via e-mail grote bestanden versturen. Een hele handige dienst natuurlijk, maar wat moet je doen als deze functie niet naar behoren werkt?

Mail Drop is een functie die in OS X Yosemite geïntroduceerd is, waarmee je grote bestanden en bijlagen (maximaal 5GB per bijlage, die uit meerdere bestanden kan bestaan) via de Mail app, icloud.com/mail of andere e-maildiensten kunt versturen zonder e-mailservers te gebruiken. De functie werkt helaas niet met POP3 accounts. Lees ook: Grote bestanden versturen met Mail Drop in OS X.

Om de Mail Drop functie te kunnen gebruiken heb je een actieve iCloud account nodig op je Mac. Ga naar Systeemvoorkeuren > iCloud om dit in te stellen.

Werkt het nog steeds niet? Dan kan het zijn dat Mail Drop voor je account eerst geactiveerd moet worden. Ga naar de Mail app en selecteer Mail > Voorkeuren in de menubalk. Klik op Accounts en selecteer de account waarmee je Mail Drop wilt gebruiken. Kies het tabblad Geavanceerd, waar je de optie Verstuur grote bijlagen met Mail Drop ziet staan. Zet een vinkje in het vakje bij deze optie. Voortaan zal Mail Drop automatisch gebruikt worden voor het versturen van grote bestanden via iCloud.

Bestanden comprimeren

Let op! Mappen die niet gecomprimeerd zijn worden niet via Mail Drop verzonden. Om een bestand of map te comprimeren moet je de Control toets ingedrukt houden terwijl je op het bestand of de map klikt. Selecteer Comprimeer in het menu dat verschijnt.

Het kan ook zijn dat je teveel berichten verstuurd hebt of teveel geadresseerden hebt toegevoegd. Dagelijks kun je maximaal 200 berichten versturen en per bericht kun je maximaal 1000 geadresseerden toevoegen.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten