My Support Profile geeft informatie over garantie en reparaties

Door: Wouter Hoeffnagel | 06 januari 2011 11:40

Mac

Apple heeft My Support Profile gelanceerd. My Support Profile is een website waar je aan de hand van je Apple ID al je Apple-producten kunt bekijken en hier informatie over kan vinden. Denk hierbij aan serienummer, de verloopdatum van de garantie op je producten en supportactiviteiten zoals reparaties in de gaten houden.

De website voorkomt dat je onnodig contact hoeft op te nemen met AppleCare door informatie te geven die je anders alleen via de telefoon zou kunnen krijgen. Het is ook mogelijk om via My Support Profile bijnamen te geven aan je Apple-producten. Wat dit voor toegevoegde waarde biedt is niet helemaal duidelijk.

Daarnaast is er ook een optie genaamd 'VoicePass', waarmee je op kunt geven met welke telefoonnummers je contact opneemt met de Apple Support-afdeling. Hierdoor herkent de afdeling dat jij de gene bent die belt, waardoor persoonlijke informatie direct beschikbaar is en de tijd dat je aan de telefoon zit wordt verminderd. Helaas is deze optie momenteel alleen beschikbaar in de Verenigde Staten en Canada. Het is onbekend of VoicePass ook naar Nederland komt.

My Support Profile

0 Reacties op: My Support Profile geeft informatie over garantie en reparaties

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.