Microsoft bestrijdt iPad met ‘Get the facts'-campagne

Door: Jasper Bakker | 25 januari 2011 15:33

iPad

Microsoft pakt de opmars van de iPad in het bedrijfsleven, en het gemis aan Windows-tablets, aan met marketing. Een slideshow met vergelijkende feiten is uitgelekt.

Windows-maker Microsoft lijkt zijn omstreden ‘Get the facts’-marketingcampagne van stal te halen om de iPad te bestrijden. De tablet van Apple rukt op voor zakelijk gebruik en Microsoft mist een tegenhanger. HP heeft zijn Windows 7-tablet, de Slate, weliswaar uitgebracht, maar alleen in de Verenigde Staten en in zeer beperkte oplage.

Windows-voordelen

Partners van Microsoft, met name dienstverleners en system integrators, worden voorzien van een presentatie over de dreiging van de iPad op de enterprise-markt. Die door ZDnet gepubliceerde slideshow bevat vergelijkende feiten waar de iPad het aflegt tegen Windows 7-apparaten, zoals tablets.

Onder die feiten bevinden zich: het draaien van Microsoft Office, ondersteuning voor Microsoft Sharepoint 2010, aansluiting op Microsofts beheeromgeving Active Directory, support voor high-definition videoconferencing, een rijke gebruikersinterface, de mogelijkheid om te printen, betere support voor offline werken, betere beheermogelijkheden en natuurlijk ondersteuning voor Adobe Flash en Microsoft Silverlight.

Klanten bewerken

Verder benadrukt de presentatie voor Microsoft-partners het gebrek aan centrale beheermogelijkheden van de iPad. Dit slaat op de installatie van apps, wat niet goed aan banden is te leggen, en het updaten van iPad-besturingssysteem iOS.

Naast de bulletpoints in het voordeel van Windows ook tips hoe om te gaan met de Apple-tablet en klanten die dat apparaat gebruiken of willen gebruiken. Bedrijven die nog niet besloten hebben de iPad in te zetten, moeten overtuigd worden dat één apparaat niet goed is voor alle soorten toepassingen: “one size does not fit all”.

Virtuele desktops

Bedrijven die al besloten hebben de iPad te gebruiken, moeten van de partners het advies krijgen om desktopvirtualisatie (VDI, virtual desktop infrastructure) in te zetten. De door Microsoft geconstateerde applicatietekortkomingen van de iPad zijn namelijk op te vangen met VDI. Daarmee is dan aansluiting op bestaande bedrijfsapplicaties te bereiken en worden de “risico’s verlaagd”.

De 'feiten' over Windows 7-apparaten versus de iPad:

Bron: Webwereld.nl

0 Reacties op: Microsoft bestrijdt iPad met ‘Get the facts'-campagne

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord