iPad 2 launch: strategische zet

Na maanden wachten is het morgen eindelijk zover, dan wordt de iPad 2 geïntroduceerd. Zit er nog een logische gedachte achter de datum? Heeft Apple bewust gekozen voor 2 maart, of toch niet? Volgens enkele analisten zit er meer achter.

Behalve dat de 2e dag van een maand de 2e generatie van een succesvol tablet introduceert, hoef je achter de datum niet zo veel te zoeken. Echter, met de verwachte honderd nieuwe soorten tablets dit jaar, is het tijdstip waarop Apple de iPad 2 introduceert wellicht van groot belang. 2011 belooft een druk jaar te worden dus het zou wel eens een cruciaal moment kunnen zijn.

We mogen stellen dat Apple met de iPad veruit favoriet is in de race om de tablet-markt. Hoewel er erg veel andere tablets te verkrijgen zijn, is er eigenlijk geen enkele tab die echt in de buurt van de iPad komt. Geen enkele andere tablet is tot dusver zo vernieuwend dat het de iPad heeft overschaduwd. Onderzoekers zijn benieuwd of de iPad 2 nog altijd haar positie zou kunnen vasthouden komend jaar. Met de introductie van morgen zal Apple duidelijk moeten maken wat er zo 'must have' is aan de iPad 2.

Met een dikke 15 miljoen verkochte exemplaren in 2010, is de iPad voor Apple een zeer interessant product geworden. Analisten verwachten in 2011 een totale omzet van 16,92 miljard dollar op iPad gebied.

Lees meer via AppleInsider.

Het laatste nieuws over de iPad 2? Klik hier

Wist je dat MacWorld een iPad 2 verloot? Voor meer informatie klik hier.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten