Genius Bar-medewerkers geven virtuele tours door de online Apple Store

© PXimport

Genius Bar-medewerkers geven virtuele tours door de online Apple Store

Geplaatst: 12 april 2012 - 10:38

Aangepast: 16 november 2022 - 10:19

Wouter Hoeffnagel

Apple experimenteert met een nieuwe service in de online Apple Store. Gebruikers kunnen via internet met Genius Bar-medewerkers in gesprek gaan en door hen door de online winkel geleid worden.

Dit schrijft het Braziliaanse MacMagazine. De Apple Store is gisteren enige tijd onbereikbaar geweest. Apple blijkt tijdens deze periode een de nieuwe service getest te hebben waarmee gebruikers via de chat Genius Bar-medewerkers een virtuele tour kunnen krijgen door de online Apple Store. De virtuele rondleiding is onderdeel van de al langer bestaande chatsessies met Genius Bar-medewerkers.

Scherm delen

Gebruikers kunnen hun scherm delen, waardoor Apple-medewerkers hen nauwkeurig kunnen begeleiden op de productpagina van de Apple Store. Het delen van een scherm kan alleen door een Genius Bar-medewerker worden gestart. Gebruikers hebben zelf deze mogelijkheid niet.

© PXimport

Een chatsessie die een 9to5Mac-lezer met een Genius Bar-medewerker had

Naast het delen van hun scherm kunnen gebruikers ook gelijktijdig via de telefoon een gesprek aangaan, waardoor je persoonlijker contact krijgt met de Genius Bar-medewerker. Deze medewerker wordt daarnaast met behulp van een foto in het chatscherm aan je voorgesteld.

Brazilië

De service is momenteel alleen in Brazilië beschikbaar. Het is niet duidelijk wanneer Apple de dienst ook in Nederland gaat lanceren.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten