AXA verwerkt augmented reality in advertentie

Door: Wouter Hoeffnagel | 07 oktober 2010 16:15

iPad

De Belgische verzekeraar AXA heeft een nieuwe manier gevonden van reclame maken. Het bedrijf heeft de iPhone-app Mobile Service Auto ontwikkelt waarmee haar klanten kleine autoschades kunnen melden. Om de app onder de aandacht te brengen heeft het bedrijf een advertentie geplaatst in een tijdschrift waarop een wit vlak met tekst te zien is. Leg je hier je iPhone neer dan krijg je de reclame te zien.

De reclame maakt gebruik van augmented reality, waarbij met behulp van de camera van een smartphone informatie kan worden opgeroepen. Door de tekst in de advertentie te scannen weet de iPhone dat jij dat filmpje wilt bekijken. Aan het einde van de reclameboodschap, waarbij een auto wordt verpletterd door een groot monster krijg je de mogelijkheid de app direct op de iPhone te installeren.

De reclame van AXA

0 Reactie(s) op: AXA verwerkt augmented reality in advertentie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.