Apple vraagt Apple Store-personeel kaartenapp in iOS 6 te verbeteren

© PXimport

Apple vraagt Apple Store-personeel kaartenapp in iOS 6 te verbeteren

Geplaatst: 4 oktober 2012 - 09:09

Aangepast: 16 november 2022 - 09:22

Wouter Hoeffnagel

Apple zet alles op alles om de kaartenapp in iOS 6 zo snel mogelijk te verbeteren. Het bedrijf blijkt zelfs personeel van Apple Stores te vragen mee te werken aan de verbeteringen en tijdens werktijd fouten op de kaarten te markeren.

MacRumors schrijft dat werknemers van Apple Stores zich vrijwillig kunnen aanmelden voor het project. Werknemers bekijken hierbij de kaarten van de regio waar de winkel zich bevindt en geven via een intern systeem fouten door aan Apple. Apple heeft per Apple Store veertig manuren per week gereserveerd voor het project. Eén werknemer kan dus fulltime aan de slag met het verbeteren van de app Kaarten in iOS 6.

Problemen snel verhelpen

Het feit dat Apple zelfs personeel van Apple Stores inzet om fouten op te sporen geeft aan dat Apple erop gebrand is de problemen zo snel mogelijk uit de wereld te helpen. De kaartenapp van Apple vervangt in iOS 6 de voorheen native Google Maps-app van Google. Gebruikers klagen echter dat Apple's eigen kaartenapp van aanzienlijk lagere kwaliteit is dan die van Google. Zo zijn kaarten onduidelijk, blijken locaties niet juist te zijn aangegeven en zijn sommige adressen in zijn geheel niet te vinden.

Eerder bleek het bedrijf al naarstig op zoek te zijn naar ingenieurs die aan Google Maps hebben gewerkt om zijn kaartenapp te verbeteren. Ook adviseerde Apple-CEO Tim Cook iOS-gebruikers tijdelijk een concurrerende kaartenapp te gebruiken en nam Apple de claim dat Kaarten de krachtige kaartenapp ter wereld is terug.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten