Apple verlaagt opnieuw de instapprijs van iAd

© PXimport

Apple verlaagt opnieuw de instapprijs van iAd

Geplaatst: 15 februari 2012 - 17:45

Aangepast: 16 november 2022 - 09:23

Wouter Hoeffnagel

Apple heeft het instapbedrag voor het advertentieprogramma iAd opnieuw verlaagd. Adverteerders moeten nu tenminste 100.000 dollar inleggen om deel te kunnen nemen.

iAd is een dienst waarmee ontwikkelaars reclamebanners in hun apps kunnen verwerken en dus geld kunnen verdienen. De ontwikkelaars delen de omzet die zij met de banners genereren met Apple.

Opbrengst

Voorheen kreeg Apple 40% van de opbrengst, terwijl 60% voor de ontwikkelaars was. Deze voorwaarde heeft Apple gewijzigd. Ontwikkelaars mogen voortaan 70% van de opbrengst zelf houden, terwijl Apple genoegen neemt met 30%.

Het is niet de eerste keer dat Apple de prijs van iAd verlaagd. In december 2011 voerde het bedrijf eveneens een prijsverlaging door, waarbij de instapprijs van iAd daalde van 500.000 dollar naar 400.000 dollar. De oorspronkelijke instapprijs voor het mogen draaien van een campagne lag zelfs op één miljoen dollar.

Prestaties

Apple besloot tot de prijsverlaging over te gaan aangezien de dienst niet naar verwachting presteerde. De dienst verloor vorig jaar zelfs marktaandeel. Het marktaandeel van iAd liep in 2011 terug van 19% naar 15%.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten