Apple streeft Coca Cola voorbij als meest waardevolle merk

Door: matthijs-van-den-broek | 30 september 2013 07:38

Mac

Meer dan 13 jaar stond Coca Cola aan de top van de jaarlijkse InterBrand Top 100 2013; een lijst met waardevolste merken, wereldwijd. Nu is de suikerwatermaker verstoten van de nummer één positie. Apple is het nieuwe waardevolste merk ter wereld.

Volgens InterBrand heeft Apple een merkwaarde van 98,3 miljard dollar, omgerekend 72,6 miljard euro. Coca Cola moet nu genoegen nemen met een derde plaats, op nummer 2 van meest waardevolle merken ter wereld staat Google. In de InterBrand Top 100 2013 staan 3 Nederlandse merken: Philips, Shell en Heineken. Volgens InterBrand heeft Apple "het leven van consumenten voorgoed veranderd" en heeft CEO Tim Cook als opvolger van wijlen Steve Jobs een geolied team van leiders om zich heen verzameld die de visie van zijn voorganger voortzet. In de InterBrand Top 100 2013 bestaat de top 10 uit maar liefst 7 technologiemerken, vier van de vijf snelste stijgers bevinden zich in de technologiehoek: Facebook, Google, Amazon en Apple. Het onderstreept volgens InterBrand de "fundamentele en waardevolle" rol die technologie speelt in het dagelijks leven van de consument.

1 Reacties op: Apple streeft Coca Cola voorbij als meest waardevolle merk

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • 1 oktober 2013 11:43 Anoniem
    Wat een teleurstellend verschil constateer ik met het prachtige nieuws wat Macworld bracht….. :-(
    Dagelijkse bezoeken die ik deed zijn nu echt overbodig..
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.