'Apple passeert Google en is meest waardevolle merk'

Door: Jeroen Kuiper Jeroen Kuiper | 27 mei 2015 16:48

Mac

Apple is volgens Millward Brown het meest waardevolle merk ter wereld. Het bedrijf nam de eerste plaats over van Google op de lijst van honderd merken.

Millward Brown stelde voor het tiende jaar op rij een lijst samen van de meest waardevolle merken ter wereld en daar staat Apple dit jaar op de eerste plaats. Daarmee lost het Google af dat in 2014 werd uitgeroepen tot meest waardevolle merk. De marktwaarde van Apple steeg met maar liefst 67 procent naar bijna 247 miljard dollar en is daarmee fors meer waard dan Google, dat met een marktwaarde van een kleine 174 miljard dollar op de tweede plaats eindigde. In 2011, 2012 en 2013 werd Apple ook al door Millward Brown uitgeroepen tot meest waardevolle merk.

iPhone en Apple Watch positieve invloed

Het rapport werd gebaseerd op drie miljoen consumenten en meer dan honderdduizend merken uit meer dan vijftig markten. De marktwaarde wordt berekend door de uitstraling van het merk af te meten tegen de verkoopcijfers. De forse stijging in de marktwaarde van Apple valt volgens Millward Brown te verklaren door de hoge verkoopcijfers van de iPhone 6 en de aankondiging van de Apple Watch. Daarnaast speelde ook de lancering van zowel HealthKit als Apple Pay een belangrijke rol. De aankondiging van de Apple Watch zorgde er volgens het bedrijf ook voor dat Apple van een 'normaal technologie-bedrijf' uitgroeide tot een luxe merk en dat is uiteraard ook van invloed geweest op de uitstraling van het bedrijf.

Bekijk hieronder de top tien van meest waardevolle merken ter wereld volgens het rapport van Millward Brown.

0 Reacties op: 'Apple passeert Google en is meest waardevolle merk'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.