Apple lanceert remote iOS-diagnose tool

Door: sebastiaan-bareman | 06 september 2011 10:52

iPad

Apple komt binnenkort met een webbased iOS-diagnostische tool, waarmee het bedrijf op afstand iDevices kan repareren.

Apple scant met de diagnose-tool op afstand een iDevice van een gebruiker op fouten. Gebruikers dienen hiervoor een online hulpverzoek in, en na ontvangst van een e-mail, verleent de gebruiker Apple toegang tot de iPad, iPod of iPhone om die te scannen. Bij het scannen krijgt Apple onder meer toegang tot het serienummer, gebruikspatronen, batterijfuncties, temperatuurwaarschuwingen, geheugengebruik en applicatieproblemen.

Hulp vanuit de luie stoel

Apple meldt op de Apple-nieuwssite 9 to 5 Mac dat er “nooit een eenvoudigere manier voor gebruikers van de iPhone, iPad en iPod touch is geweest om service providers de informatie te verstrekken over foutmeldingen in iOS-apparaten. Gebruikers worden door deze accurate diagnose sneller en nauwkeuriger geholpen. De gegevens verkregen via de diagnoses zijn van onschatbare waarde voor het oplossen van problemen door techneuten."

De dienst wordt waarschijnlijk binnen enkele maanden gelanceerd.

Hieronder een screenshot van de e-mail die gebruikers ontvangen (via 9 to 5 Mac):

0 Reacties op: Apple lanceert remote iOS-diagnose tool

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord