Adidas blaast miljoenencontract voor iAd af vanwege controle Apple

Door: Wouter Hoeffnagel | 04 oktober 2010 09:51

Mac

De controledrift van Apple lijkt nu toch echt geld te gaan kosten. Door het feit dat Apple bij alles de touwtjes in handen wilt houden lijkt het bedrijf een contract van 10 miljoen dollar voor iAd mis. Volgens een gerucht is de grote controle die Apple uitoefent de reden dat sportmerk Adidas een advertentiecontact van 10 miljoen dollar voor iAd heeft afgeblazen.

iAD is een platform waarmee bedrijven kunnen adverteren op iOS-apparaten. Adverteerders hebben echter vaak klachten over iAd aangezien Apple veel controle wil hebben over het creatieproces van de advertenties. Daarnaast vinden adverteerders vaak ook dat zij niet voldoende inzicht hebben in de locaties waar de advertentie wordt geplaatst en dat er niet voldoende tools zijn van derde partijen om de advertenties te beheren. Apple heeft aangekondigd het advertentieprogramma in de toekomst los te laten zodra het meer comfortabel is met iAd. Het lijkt er echter op dat deze openheid te laat komt voor Adidas.

0 Reactie(s) op: Adidas blaast miljoenencontract voor iAd af vanwege controle Apple

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.