Activision: 'uitgevers zien games als wegwerpproducten'

© PXimport

Activision: 'uitgevers zien games als wegwerpproducten'

Geplaatst: 14 februari 2012 - 14:08

Aangepast: 16 november 2022 - 09:23

Elmar Rekers

Het gros van de uitgevers behandelt games als 'wegwerpproducten'. Dat claimt althans Eric Hirshberg, CEO van Activision Publishing. "Games zijn nou eenmaal geen standaard entertainmentplatform."

Volgens de baas van Activision zouden uitgevers zorgzamer moeten omspringen met de games die ze op de markt brengen. "Games vertonen namelijk veel meer overeenkomsten met een sport of hobby dan met het kijken naar een film. Daar ben je immers na twee uur mee klaar", zegt Hirshberg.

Volgens de Actvision-topman heeft zijn bedrijf met de introductie van Call of Duty Elite laten zien dat ze zich steeds meer aanpassen aan het gedrag van de gamers. Het idee om games niet langer als wegwerpproduct te behandelen komt volgens Hirshberg onder meer omdat er goed gekeken is naar een fabrikant als Apple.

Apple en Nike

"Het vereist wel een geheel andere gedachtegang", zegt hij. "Niemand denkt bij het kopen van een Apple-product bijvoorbeeld dat hij simpelweg een stukje hardware koopt. Gebruikers schaffen hiermee een deel van Apple aan. Datzelfde geldt voor Nike-schoenen, frisdranken of bier. Er zijn tal van merken die meer zijn dan slechts het product. En wij bieden dat nu ook met bijvoorbeeld Call of Duty en Skylander."

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten