Een dertien jarig meisje uit Zuid-Korea heeft Apple aangeklaagd in een poging het bedrijf te laten betalen voor de reparatiekosten van haar iPhone. De iPhone ging binnen enkele maanden kapot en moest gerepareerd worden. Het geautoriseerde reparatiebedrijf claimt echter dat het meisje de telefoon in het water heeft laten vallen. Dit meldt href="http://www.bernama.com.my/bernama/v5/newsindex.php?id=536653">Bernama</a>, een Maleisische nationale persbureau.

Het reparatiebedrijf zegt dit naar aanleiding van de tag die aan de binnenkant van de iPhone is bevestigd. Deze tag is bedoeld om te kunnen nagaan of een klant de iPhone in het water heeft laten vallen. In dit geval is de tag volgens het reparatiebedrijf rood gekleurd, wat aangeeft dat de telefoon in aanraking is geweest met water. In Zuid-Korea laat Apple haar klanten 300,000 won, ongeveer 192 euro, betalen voor een gerepareerde iPhone. Het gaat hierbij niet om het eigen toestel van de klant, maar een toestel dat al eerder is gerepareerd. Dit terwijl klanten in andere delen van de wereld hun toestel gratis kunnen laten repareren als deze binnen de garantieperiode kapot gaat. Het meisje is het niet eens met dit beleid en eist daarom in de rechtzaak een schadevergoeding van 300,000 won. Ook andere klanten klagen volgens het persbureau over de service van Apple. Ondanks de klachten heeft het bedrijf echter al ruim één miljoen iPhone's in Zuid Korea verkocht.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten