Waar staat het serienummer van je iPhone of iPad?

Als je iPhone of iPad niet naar behoren werkt en je ondersteuning of een reparateur nodig hebt, dan wordt er vaak eerst naar het serienummer van het apparaat gevraagd. Waar kun je dit vinden?

Elke iPhone, iPad of iPod heeft een uniek serienummer waarmee veel informatie over je apparaat achterhaald kan worden, zoals de productiedatum en specificaties. Daarom wordt er door de ondersteuningsdienst van Apple of reparateurs meestal eerst naar dit serienummer gevraagd, zodat ze je beter kunnen helpen. Lees ook: Hoe kun je zien of je nog garantie op je iPhone hebt?

Op je iPhone of iPad

Je kunt het serienummer op het apparaat zelf vinden in Instellingen > Algemeen > Info onder het kopje Serienummer. Maar als je apparaat kwijt is of niet aangezet kan worden, kun je het serienummer ook op de originele doos terugvinden.

Heb je de doos niet meer? Dan kun je vanaf een ander iOS-apparaat of vanaf een Mac het serienummer achterhalen, mits het apparaat aan iCloud gekoppeld is.

Vanaf je Mac

Ga op een iOS-apparaat naar Instellingen > iCloud en druk op je accountnaam. Druk vervolgens op Apparaten om een lijst met alle gekoppelde apparaten te zien, inclusief de serienummers. Op je Mac moet je naar Systeemvoorkeuren > iCloud > Accountgegevens gaan en op het tabblad Apparaten klikken om bij deze lijst terecht te komen.

Het is ook mogelijk om het serienummer te achterhalen door naar je Apple supportprofiel te gaan. Als je inlogt met je Apple ID en wachtwoord, krijg je een lijst te zien met alle apparaten die aan jouw profiel gekoppeld zijn, met daarbij de serienummers.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten