iPad-app legt servers Time Warner plat

© CIDimport

iPad-app legt servers Time Warner plat

Geplaatst: 21 maart 2011 - 10:23

Aangepast: 16 november 2022 - 09:26

Jasper Bakker

De nieuwe iPad-app van Time Warner voor live streaming tv heeft de eigen contentservers platgelegd. "Het bier was op", legt het mediabedrijf uit.

Time Warner Cable biedt in de Verenigde Staten met zijn gloednieuwe iPad-app niet slechts streaming tv. De tv-uitzendingen ‘on demand’ zijn nagenoeg synchroon aan de reguliere uitzending via de Amerikaanse kabel. De belangstelling – en hoeveelheid opgevraagde streams – vorige week was dermate groot dat de servers van het mediabedrijf zijn gecrasht.

Bier op

“Het is pas een goed feestje als het bier echt opraakt”, begint Time Warner de openbare excuses op het bedrijfsblog. “We waren er behoorlijk zeker van dat onze iPad-app redelijk populair zou zijn, maar we hadden geen idee dat het de meest gedownloade app in de iTunes-store zou zijn”, schrijft communicatiedirecteur Jeff Simmermon.

Als noodmaatregel is het aantal ‘tv-kanalen’ voor de app teruggeschroefd van 32 naar 15. “We hebben ontdekt dat we de belasting op het authenticatieproces kunnen verlichten door het aantal beschikbare kanalen tijdelijk te verminderen.” De planning was om de andere 17 kanalen weer ter beschikking te stellen zodra de achterliggende problemen zijn opgelost.

Volgende probleem

Dat is inmiddels wel gebeurd. “Voor de beste feestjes moet je snel naar de buurtwinkel rennen om meer voorraad in te slaan”, vervolgt Simmermon zijn biermetafoor. Gebruikers melden in de reacties bij de blogpostings dat ze nog altijd problemen ondervinden bij het kijken van Time Warner Cable-tv op hun iPads.

Dit blijkt echter een ander probleem te zijn. Sommige klanten hebben een andere login voor de kabeldienst, die niet goed blijkt te werken voor de iPad-app. “Een klein percentage van onze klanten heeft nog altijd dezelfde problemen. We hebben ontdekt dat er enkele kleine variaties zijn in de account-opstelling tussen verschillende systemen.” Het mediabedrijf kan dat pas oplossen, en dan per klant, als de hierdoor getroffen klanten zich melden bij de helpdesk of het online-careteam, via Twitter of e-mail.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten