Kijk mee hoe klein grote merken ooit zijn geweest - en hoe snel je in de IT van totaal onbekend tot oudgediende kunt transformeren.
Alle succesnummers in het IT-landschap zijn ooit klein begonnen. Dat geldt voor mensen, maar ook voor websites en, bijvoorbeeld, smartphones. De ontwikkelingen in onze tak van sport gaan tegelijkertijd zo snel dat je al na een paar jaar kunt terugblikken op gevestigde namen om tot je verbazing te ontdekken dat ze toen nog niet meer waren dan een aarzelende aanzet; digitale kikkervisjes, als het ware. Kijk met ons mee waar de grote namen van nu vandaan zijn gekomen en verbaas je hoe snel de tijd vliegt in IT-land.
Facebook, 2004
Iedereen die de film The Social Network heeft gezien, weet dat Mark Zuckerberg in 2003 de basis heeft gelegd voor Facebook in zijn studentenkamertje op Harvard. Alleen heette het toen nog "The Facebook" en was het puur bedoeld als een heel basale contactpagina voor studenten en studentes aan een beperkt aantal universiteiten en hogescholen. Ook Zuckerberg kon toen niet vermoeden dat zijn adreslijst de basis zou zijn voor een sociale netwerksite met inmiddels meer dan 800 miljoen actieve gebruikers en een omzet van naar schatting 4,27 miljard dollar - en een marktwaarde die zomaar nog eens 20x hoger kan uitpakken als Mark het spul komend jaar alsnog naar de beurs brengt.
0 Reactie(s) op: 10 sites en gadgets in hun prille jeugd (update)