Zo rapporteer je ongewenste reclame in je iCloud-kalender

Door: Lub Snoek Lub Snoek | 12 december 2016 13:04

How To

Sinds enkele maanden hadden sommige gebruikers last van spam in hun iCloud-kalender. Nu is het mogelijk om de uitnodigingen te rapporteren als 'ongewenste reclame'.

Michael Kors

Op één of andere manier was het iemand gelukt om uitnodigingen te sturen naar duizenden iCloud-Agenda's over de hele wereld. Daardoor kregen gebruikers, waaronder ikzelf, uitnodigingen van webwinkel met de mededeling dat er speciale kortingsdagen aankwamen. Lees ook: Importeer de activiteiten van de mail naar je agenda.

In de eerste instantie was het niet mogelijk om ongewenste uitnodigingen te rapporteren. Je kon de uitnodiging alleen afslaan of accepteren. Vanaf nu is het echter wel mogelijk om deze spam te rapporteren als 'ongewenste reclame', waardoor je er hopelijk niet nog tientallen krijgt.

iCloud

Om de uitnodigingen te rapporteren als ongewenste reclame, moet je inloggen op iCloud.com. Daar vul je je iCloud-gegevens in om in te loggen. Als je bent ingelogd klik je op Agenda.

In de Agenda-app ga je naar de ongewenste uitnodiging. Met een dubbelklik op de uitnodiging, zie je welk spam-adres deze heeft gestuurd en welke iCloud-adressen de uitnodiging ook hebben gehad. Vanaf nu staat er in dit venster ook de optie om de uitnodiging te rapporteren als ongewenste reclame.

Nadat je op Meld ongewenste reclame hebt geklikt, verschijnt er een klein venster. Daar bevestig je dat je, in dit geval, de Michael Kors Outlet wil rapporteren als ongewenste reclame.

Onduidelijk

Apple heeft aangegeven dat ze nog niet weten hoe dit heeft kunnen gebeuren. Blijkbaar is het iemand gelukt om duizenden iCloud-adressen te bemachtigen. De Agenda-app had nog geen functie om uitnodigingen te rapporteren, aangezien dit nog niet eerder nodig was.

Laten we hopen dat Apple het probleem heeft opgelost en we niet weer ondergesneeuwd worden met onbekende uitnodigingen.

0 Reacties op: Zo rapporteer je ongewenste reclame in je iCloud-kalender

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.