iOS App Store werkt niet? Zo los je de problemen op.

Een lastig probleem: de iOS App Store werkt niet. Het kan gebeuren dat je problemen met de App Store krijgt, zoals het niet kunnen zien van nieuwe apps, of geen verbinding kunnen maken. Hoe kun je dit oplossen?

Geen verbinding met de App Store

Het kan dat je geen verbinding met de App Store kunt krijgen. Controleer je internetverbinding en -instellingen. Als alles hiermee in orde is, kan het probleem bij de App Store zelf liggen.

Op deze webpagina kun je controleren of er een probleem is met één van de diensten van Apple, waaronder ook de App Store. Is dat zo, dan zul je moeten wachten tot de storing verholpen is. Wordt er op de pagina geen storing met de App Store vermeld, start dan je apparaat opnieuw op en probeer het opnieuw.

Problemen met de weergegeven content

De App Store is technisch gezien geen website, dus het opnieuw laden van pagina's heeft vaak geen effect. Gelukkig is er een manier waarop je de cache kunt legen en de content kunt verversen, zodat je de meest recente versie van de App Store te zien krijgt met de juiste content.

Ga op je iPhone of iPad naar de App Store app. Onderaan staat een knoppenbalk met een aantal knoppen (Uitgelicht, Toplijsten enzovoorts). Als je op één van deze knoppen tien keer achter elkaar drukt, wordt de cache van de App Store leeggemaakt en wordt alles helemaal opnieuw geladen.

Deze truc kun je telkens wanneer je denkt niet de meest recente content te zien herhalen. Het zou echter niet nodig moeten zijn om dit zeer regelmatig te doen.

Staat de app niet in de lijst met Aankopen in de App Store, dan is je aankoop niet voltooid en is de betaling voor de app niet afgerond.

-

Problemen met het kopen van een app

Het kan voorkomen dat er niets gebeurt wanneer je op je Mac in de App Store een app probeert te kopen en op Koop klikt.

Ga naar de App Store op je Mac en ga naar de weergave Aankopen. Zoek in de lijst naar de app die je geprobeerd hebt te kopen. Staat de app erbij met de tekst Geïnstalleerd ernaast, dan moet je in de Dock of de map Programma's naar de app zoeken. Staat er Installeer naast de app, dan dien je daarop te klikken zodat de app gedownload en geïnstalleerd kan worden. Daarna kun je de app in de map Programma's vinden.

Staat de app niet in de lijst met Aankopen in de App Store, dan is je aankoop niet voltooid en is de betaling voor de app niet afgerond. Probeer de app dan nogmaals te kopen door de app opnieuw op te zoeken en op Koop te klikken.

Media has no description

© PXimport

Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (100)

Als je deze melding krijgt terwijl je een app probeert te kopen, is het een goed idee om de App Store helemaal te sluiten en zo'n 15 seconden te wachten. Open de App Store vervolgens opnieuw en probeer de app nogmaals te kopen. Als dit niet heeft mogen baten kan het probleem soms verholpen worden door je Mac opnieuw op te starten en het opnieuw te proberen.

Blijft het probleem zich voordoen? Probeer dan eens de cache van de App Store te legen (zie hierboven).

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten