Moederbedrijf iCentre failliet: wat gebeurt er met m'n garantie?

Door: Jelle Peterse Jelle Peterse | 07 oktober 2015 10:51

Algemeen

BAS Group, het moederbedrijf van iCentre, Dixons en MyCom, is failliet verklaard. De vraag die veel klanten nu hebben is: wat gebeurd er met mijn garantie?

Dat het bedrijf in de problemen zat, was al langer duidelijk. Het vroeg onder andere een tijdje terug uitstel van betaling aan bij de Belastingdienst, maar dat is nu door de rechter afgewezen.

Ervaring met faillissementen

De BAS Group heeft ervaring met faillissementen. Toen iCentre in 2013 failliet leek te gaan, werden 24 van de 34 vestigingen door de BAS Group overgenomen. Ook Dixons werd twee jaar eerder al overgenomen toen er faillissement dreigde. Toen volgde een enorme reorganisatie, waarbij 122 winkels dicht gingen. Nu dreigen er opnieuw ontslagen te vallen bij het concern met 1200 werknemers en 150 winkels.

Wat betekent dit voor klanten?

Op het moment blijven alle winkels gewoon open, en blijven de werknemers gewoon aan het werk. De curator heeft het al over een mogelijke doorstart. Dit is opzicht positief nieuws, maar het is voor klanten te hopen dat er snel een definitieve oplossing komt. iCentre en Dixons zijn mede populair door de drie jaar garantie die ze standaard leveren bij elk product. Of klanten in de toekomst van deze garantie gebruik kunnen maken, is onzeker. Dit hangt volledig af van hoe deze zaak zich de komende weken ontwikkeld. Als er meer duidelijk is, houden we je uiteraard op de hoogte.

0 Reacties op: Moederbedrijf iCentre failliet: wat gebeurt er met m'n garantie?

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.