Zo kun je je geld terugvragen bij de App Store

Als er een probleem is met een aankoop uit de App Store is het mogelijk om je geld terug te vragen. Hier leggen we uit hoe je dit kunt doen.

Het kan gebeuren dat je per ongeluk iets verkeerds gekocht hebt of het verkeerde product gekregen hebt. Het is niet altijd even duidelijk, maar je kunt in zo'n geval bij Apple terecht voor een terugbetaling. Dit geldt voor een muzieknummer of -album, film, boek, of app die je via de App Store of iTunes gekocht hebt. Maar dan moet je dus wel een goede reden hebben, en het item moet binnen de afgelopen 14 dagen zijn aangeschaft. Lees ook: Problemen met apps uit Mac App Store.

Je geld terugvragen via de website

Als je naar de speciale website reportaproblem.apple.com gaat kun je met je Apple ID inloggen. Gebruik de Apple ID die je gebruikt hebt om het product aan te schaffen.

Zoek naar het product in kwestie door het juiste tabblad te kiezen en klik op de knop Meld probleem naast het product. Vervolgens kun je op Kies probleem klikken om het soort probleem aan te geven. Beschrijf in het veld eronder wat precies het probleem is, vermeld dat je je geld terug wilt en waarom.

Verstuur vervolgens je bericht en Apple zal nagaan of je recht op een terugbetaling hebt.

Je geld terugvragen via iTunes

Als je liever iTunes gebruikt, kan dit ook. Open iTunes op je Mac of pc en klik op je gebruikersnaam bovenaan in het scherm. Klik op Account. Je komt dan bij je aankoopgeschiedenis terecht waar je het product kunt vinden. Kies Meld probleem en je wordt naar de website gestuurd waar je het probleem kunt melden.

Je geld terugvragen vanuit je e-mail

Je kunt ook de e-mail die je als aankoopbevestiging gekregen hebt gebruiken om je geld terug te vragen. Deze e-mail bevat namelijk een link met de naam Meld probleem. Je wordt dan meteen naar de website in de browser gestuurd je het probleem kunt melden en je een terugbetaling kunt aanvragen.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten